Universitat Rovira i Virgili

Espai del docent

|Alt imatge|

Aquest és l’espai del docent, on trobaràs tota la informació i dades de contacte necessàries en cas de voler fer un COIL o un curs de formació al respecte.

Estructura bàsica COIL

Es recomana que la durada del COIL sigui entre 5 i 12 setmanes. Menys de 4 és poc fructífera per la manca de temps.

Així mateix, sempre és recomanable deixar-se una o dues setmanes de marge per si convé allargar-ho. La flexibilitat i adaptabilitat també són claus en l'estructura del COIL.

Tot i que l'element central de COIL és l'aprenentatge de l'estudiant, no només acadèmic sinó també pel que fa a competències com la comunicació intercultural, el treball en equip o la competència digital, COIL és una metodologia que depèn absolutament del docent.

En aquest sentit, és vital que la tasca a desenvolupar estigui ben dissenyada, amb temps suficient, i es recullin tots els detalls a tenir en compte a la fase de planificació. Un cop comença la col·laboració entre estudiants el temps passa molt ràpid i cal tenir-ho tot ben pensat amb anterioritat.

Si ets docent i t'interessa fer COIL, contacta coil@urv.cat per tenir més informació!

Cursos de formació

La coordinació COIL a la URV promou la formació de docents perquè puguin implementar aquesta metodologia a la seva aula.

Cursos oferts fins ara (dins la URV):

  • PROFI121: COIL: Oportunitats de l'aprenentatge internacional en línia
  • PROFI122: Workshop: Com implementar el COIL a l'aula
  • 01IN0001: Using Collaborative On-line International Learning (COIL) to open students' minds, and demonstrating scientifically (BEVI) that it works!
  • 01IN0002: The Power and Potential of Collaborative Online International Learning: Why and How to Develop, Implement, and Evaluate COIL-Based Courses and Programs
  • 01IT0008-1: Com gestionar la comunicació intercultural a l'aula?
  • 01DO0004-1: Fonaments, disseny i desenvolupament del COIL: eines per a la implementació a la teva aula (2020)
  • 01DO0004-1: Fonaments, disseny i desenvolupament del COIL: eines per a la implementació a la teva aula (2021)

La coordinació COIL també forma part de diverseses xarxes i grups internacionals i hem participat a diversos congressos.

Reconeixement

El Centre Internacional i l'ICE treballen per a la consolidació del reconeixement dels professors que duen a terme COIL a la seva aula.

De moment, totes les activitats COIL reben un certificat per l'alumnat i per al professorat implicat a fi i efecte de poder generar una futura acreditació.

Materials i recursos: Campus Virtual

Al Campus Virtual hi ha un grup de treball COIL on tenim materials, exemples, webs d’interès i documents de procediment que poden ser de gran utilitat a l’hora de dissenyar i implementar un COIL.

Contacta’ns si t’interessa formar-ne part! coil@urv.cat

Pautes per a la col·laboració docent

Tot i que l'element central de COIL és l'aprenentatge de l'estudiant, no només acadèmic sinó també pel que fa a competències com la comunicació intercultural, el treball en equip o la competència digital, COIL és una metodologia que depèn absolutament del docent.

En aquest sentit, és vital que la tasca a desenvolupar estigui ben dissenyada, amb temps suficient, i es recullin tots els detalls a tenir en compte a la fase de planificació.

Un cop comença la col·laboració entre estudiants el temps passa molt ràpid i cal tenir-ho tot ben pensat amb anterioritat.

En el document "checklist" (versions en català i en anglès) hi trobareu una pauta de desenvolupament de la col·laboració docent que us pot servir com a guia i per anar "marcant" totes les decisions necessàries que cal que tingueu clares abans que comenci la col·laboració entre alumnes. Resumidament, inclou:

Pautes per a la col·laboració dels estudiants

  • És indispensable dissenyar una activitat icebreaker per trencar el gel al principi i generar un espai de confiança per a la col·laboració. 
  • Crear un espai on puguin trobar tota la informació necessària: objectius de l'activitat, rúbriques, calendaris, competències, etc. Això pot ser una web específica, un padlet, un google drive, combinar-ho i reforçar-ho al propi moodle, comunicar via slack, etc.
  • Crear un espai on la col·laboració i interacció sigui possible entre ells. Veure l'apartat de recursos per a més informació sobre plataformes, eines i webs.
  • Establir amb anterioritat les normes de conducta: respecte, puntualitat, cordialitat…
  • Fer el seguiment pel que fa a la interacció intercultural. Treballar en equip no sempre és fàcil, si a més l'equip és multicultural pot haver-hi alguna trava comunicativa que els professors podem ajudar a resoldre.
  • S'aconsella fer una enquesta prèvia i final per veure l'evolució i aprenentatge i per consolidar l'experiència viscuda.

Recorda!

  • Cal tenir tota la informació clara i informada abans de començar l'activitat (no deixar decisions "sobre la marxa").
  • Enviar un qüestionari previ als estudiants, fer una mica d'introducció sobre l'activitat a l'aula URV.
  • Enviar document de cessió d'imatge (si s'escau).
  • Programar una sessió plenària inicial (si pot ser síncrona). Expliqueu-hi:
    • Una mica d'informació sobre les dues institucions.
    • El web o espai on els estudiants trobaran tota la informació.
    • Les tasques que hauran de fer.
    • Calendari.
    • Avaluació.
  • No deixar de banda posar de relleu que s'ha de ser educat i respectuós amb l'activitat i els companys.
  • Fer seguiment de l'activitat mentre duri.
  • Programar una sessió plenària final per valorar continguts i experiència.
  • Enviar un qüestionari final.
  • Enregistrar videos, imatges, etc.